Tropinio karščio naktį iš šeštadienio į sekmadienį Zaraso ežero saloje niekas neskubėjo miegoti. Temperatūros stulpeliui pulsuojant ties 25 laipsniais, „Galapagų“ festivaliautojai pilstėsi vandeniu, dažėsi neoniniais dažais ir šoko savo genties šokius. Tūkstančius prie scenos atvedę reperiai vėliau publiką perdavė didžėjams ir šie išlaikė juos judesyje iki ryto.

Festivalio „Galapagai 2018“ užsienio žvaigždės – penktadienį grojęs JP Cooper ir šeštadienio lyrinis herojus Jose Gonzalez – buvo panašūs savo nuoširdumu, paprastumu, scenoje vertinamu minimalizmu, o kūryboje – maksimalizmu.

JP Cooper nerengė „šou“, kiek šį žodį suprantame iš populiariosios kultūros. Bet, tarkime, prabilęs apie jauną publiką, jis skyrė dainą „jaunai damai priekyje“ ir sugrojo ją gulėdamas ant nugaros scenos vidury. „Ačiū tėvams, kurie atsivedė vaikus ir vaikams, kurie atsivedė tėvus. Mano paties vaikui – 6-eri, o mūsų garsisto kūdikiui – vos vienas mėnuo“, – kalbėjo JP Cooper, nebijodamas publikai pasirodyti pernelyg sentimentalus. Taip pat ir J. Gonzalez – jis šiemet išvis labai retai koncertuoja, nes namuose – 9 mėnesių dukrelė. Bet lietuvius aplankė ir buvo vertas visų prašymų pakartoti.

Emocijų vaivorykštę su jais abiem pajusti buvo lengva. Kiekvienas festivaliautojas namo išsiveš savo gražiausius patyrimus. Bet ypač ryškiai įsimins tai, ką prieš ar po headlinerių ant scenos išdarinėjo mūsų repo žvaigždės – „G&G Sindikatas“, sukėlęs audrą saloje penktadienį ir „Lilas ir Innomine“, prismeigęs raudonais scenos spinduliais šeštadienį.

„G&G Sindikatas“ pasirodė 11-os žmonių sąstatu. Šlaputėlis Svaras jau nebeskyrė, ar lietus laša ant plikės, ar prakaitas veržiasi fontanais. Scenos priekyje galima buvo išvysti ir DJ Mamanią su mikrofonu rankoje.  Donciavui tai tapo savotišku bernvakariu – netrukus reperiai švęs jo vestuves. Aikštė buvo užpildyta iki horizonto ir kiekvienas ten buvęs žmogus mėgavosi tuo, ką mato ir girdi, ir gali visa gerkle plėšti kartu.

Šeštadienį tokią pat minią subūrė „Lilas ir Innomine“, ant scenos jie pasirodė 8-iese. „Kaip „Galapagai“? Ar yra tokių, kurie čia – pirmą kartą? – klausė Lilas ir išgirdo daugybę menamų debiutantų šūksnių. – Tiek daug jūsų dar nė karto čia nebuvo? Super. Nors koks čia „super“ – šūdas, blogai, kad nebuvote. Čia reikia varyti. Mes jau 15 metų čia važiuojame, nė vieno nesame praleidę. Mes „Galapaguose“ jaučiamės kaip namuose. Ir tikimės, kad jums patiks pas mus svečiuose.“

Pas Lilą ir Innomine visiems patiko, „svečiai“ nė neketino skirstytis ir choru traukė „Tu privalai skambėt“. Buvo akivaizdu, kad šie vaikinai gali priversti tūkstančius žmonių apsisukti aplink savo ašį vienu pirštų spragtelėjimu.

Po jų ant scenos – „Sub Focus DJ Set & ID“: dar daugiau energijos, daugiau „Prodigy“. Svečias iš Londono Nick Douwma arba kitaip – Sub Focus, yra grojęs visuose pagrindiniuose pasaulio festivaliuose ir svarbiausiuose klubuose. Britų reiveris jau 2010-aisiais buvo headlineriu vienoje „Glastonbury“ festivalio scenų. O tai, kaip šį savaitgalį jis dirbo „Galapagų“ scenoje, buvo ir graži patirtis, ir stipri kardiotreniruotė.

Tie, kas išliko gyvi po nepamirštamos Sub Focus diskotekos, patraukė ant festivalio kalno ir ten vėl įsipynė į siautulį. Viena krypčių – visuomet populiari „Silent Disco“ palapinė, kurioje vyksta tylieji šokiai, kai muziką girdi tik ausinėse, trimis dažniais.

Kita kryptis – Cirko scena, kurioje galėjai išsidažyti šviečiančiais dažais ir sušokti marguosius genties šokius. Ten vykusi diskoteka „Neonkės“ subūrė gausybę žmonių ir dėl to, kad vakarėlyje viešėjo „Happyendless“ – sostinės reivo tėvai Andrius Kauklys ir Marius Narbutis. Daugeliui populiarių šių dienų didžėjų jie buvo įkvėpėjais, mokytojais, ikonomis. Genealūs kūrėjai yra parašę ir aranžavę šimtus superhitų, atliekamų ryškiausių mūsų scenos žvaigždžių, pradedant SEL’u ir baigiant Marijonu Mikutavičiumi.

Kurį laiką kaip grupė ant scenos jiedu nestovėjo, – turėjo kitų darbų, įsirenginėjo studiją. Bet dabar jų kosminiai aparatai vėl grįžta į svarbiausius šalies vakarėlius. „Galapagų“ antrąją naktį duetas pradėjo darbą kaip visada siautulingai. Jų pasirodymai – apgalvoti iki detalių ir vizualiai išpildyti. Šis taip pat buvo toks: „Happyendless“ pultus nuo publikos skyrė perregima širma, atrodžiusi tarsi matricos plokštė, ant kurios keitėsi vaizdo grafika, padalindama palapinę į du virtualius ir nuostabiai spalvingus pasaulius.

„Ačiū visiems festivaliautojams, atlaikiusiems šiuos tropinius „Galapagus“, visiems savanoriams, visai didžiulei komandai ir, žinoma, atlikėjams, kurie sukūrė puikią atmosferą. Susitiksime kitąmet“, – sakė festivalio „Galapagai“ organizatorius Algirdas Barniškis-Blėka.